sierpnia 22, 2017

Bitki wieprzowe w sosie własnym

Coś dla moich mięsożerców :)
Bitki idealnie pasują do kaszy gryczanej ale ja jednak wolę z ziemniaczkami :) Mięso mięciutkie, rozpływające się w ustach. Po prostu - MNIAM ! :P 


Składniki :
0,5kg szynki wieprzowej pokrojonej w plastry ( ok 2cm)
1 cebula pokrojona w piórka
2 ząbki czosnku (posiekanego)
2 łyżeczki słodkiej papryki
Sól, pieprz
Liść laurowy, ziele angielskie
Olej.

Przygotowanie:
Szynkę kroimy w plastry ( grubość ok 2cm) po czym je lekko tluczemy. Przyprawiamy solą i pieprzem. Na rozgrzanym oleju smażymy ok 3min z każdej strony. Usmażone bitki przekładamy do garnka, zalewamy bulionem, dodajemy ziele angielskie i liść laurowy. Cebulę w piórka i posiekany czosnek podsmażamy na rozumiany kolor. Wrzucamy do duszących się bitek. Przyprawiamy i Wszystko Dusimy ok 1,5godz.
Miękkie bitki wyciągamy a sos zaciągamy dwoma łyżkami mąki z wodą :)
Można podawać z kopytkami , kluskami śląskim czy też ziemniakami :)
Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dzięki Wielkie za odwiedziny💖 Spodobał Ci się przepis? Zostaw komentarz 💐A może udostępnisz mój przepis na swoim profilu ?
Było by mi miło, a w ten sposób pomożesz w promowaniu mojego bloga :) :)

Roladka z piersią z kurczaka , pieczarkami serem i papryką 🥰

Witam po ponad rocznej przerwie. Ile się działo , ile pozmieniało w moim życiu . Przez rok i siedem miesięcy mnie tu nie było :( w tym czasi...

Copyright © 2016 Domowa Kuchnia u Mamy , Blogger