października 11, 2017

Sznycel w chrupiącej panierce z jajkiem sadzonym

Jajka.. Chyba każdy je lubi :) W każdym bądź razie ja baaardzo :D Są zdrowe, posiadają białka, tłuszcze, węglowodany,minerały, witaminy A, D oraz niektóre witaminy z grupy B. Takie dwie ciekawostki ode mnie : Jajko leży w lodówce X czasu i nie wiesz czy jest jeszcze dobre czy już nie? Wystarczy, że do miski, szklanki nalejesz zimnej wody (aby zanurzyć całe jajko) . Jeśli pływa po powierzchni to jest nieświeże . Jeśli spada na dno, znaczy że możesz spokojnie je wszamać :D Jajka można mrozić, wystarczy że pozbawisz je skorupki i wsadzisz do szczelnego pudełka i do zamrażary :D Dzisiaj wykorzystałam jajka do sznycli :) A o to przepis:
Składniki : 4 sznycle cytryna ( a dokładniej sok z cytryny ) 6 jajek sól, pieprz olej mąka 2 szklanki płatków kukurydzianych Przygotowanie : Płatki kukurydziane rozgniatam w woreczku ( najlepiej lekko tłuc je tłuczkiem ) . Sznycle płuczę, osuszam i delikatnie rozbijam . Skrapiam sokiem z cytryny i przyprawiam solą i pieprzem . Kotlety z obydwu stron opruszam mąką, następnie strzepuję jej nadmiar. Panieruję w roztrzepanych (2) jajkach i płatkach . Smażę z obydwu stron na rumiany kolor . Na drugiej patelni ( lub po usmażeniu sznycli myję patelnie i leję świeży olej ) rozgrzewam olej, wbijam pozostałe jajka, opruszam solą i piepzem i smażę ( białka powinny się ściąć a żółtko płynne) . Sznycle rozkładam na talerzu a na ich wierzch kładę jajka :) Posypałam jeszcze koperkiem i zajadałam z ziemniakami :)
Smacznego :)

4 komentarze:

  1. Uwielbiam jajka, mogę je jeść pod każdą postacią, w tej też muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo oryginalne połączenie. Ciekawa jestem jak to razem smakuje.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo pyszne jedzonko, dawno nie robiłam....a więc mogę zrobić znowu :-)

    OdpowiedzUsuń

Dzięki Wielkie za odwiedziny💖 Spodobał Ci się przepis? Zostaw komentarz 💐A może udostępnisz mój przepis na swoim profilu ?
Było by mi miło, a w ten sposób pomożesz w promowaniu mojego bloga :) :)

Roladka z piersią z kurczaka , pieczarkami serem i papryką 🥰

Witam po ponad rocznej przerwie. Ile się działo , ile pozmieniało w moim życiu . Przez rok i siedem miesięcy mnie tu nie było :( w tym czasi...

Copyright © 2016 Domowa Kuchnia u Mamy , Blogger