października 10, 2017

Makaron spaghetti w sosie pomidorowym z pulpetami

Ta jesień już tak źle na mnie wpływa, że nie mam koncepcji ani pomysłu na obiady .. :/

Ostatnio zrobiłam makaron spaghetti z pulpetami . Prosto a przede wszystkim szybko :)



Składniki:
0,5 kg mięsa mielonego ( akurat miałam zmieloną łopatkę )
1 pudełko  passaty pomidorowej
1 paczka makaronu spaghetti ( ja użyłam Lubella)
1 jajko
1 szklanka ( do obtoczenia pulpetów)
2 pomidory wyparzone i obrane ze skórki
1 ząbek czosnku przeciśnięty przez praskę
szczypta bazylii
0,5 szklanki śmietany 12%
2 szklanki bulionu warzywnego
sól, pieprz, olej




Przygotowanie :

Makaron spaghetti gotuję według instrukcji na opakowaniu.



Mięsko mielone doprawiam solą, pieprzem i ząbkiem czosnku. Dodaję jajko i dokładnie mieszam . Formuję pulpety, obtaczam w mące i smażę na oleju do lekkiego zarumienienia .

Następnie podsmażone pulpety przekładam do średniego garnka i zalewam bulionem. Duszę ok 15-20 min na wolnym ogniu.

Gdy już pulpety się poddusiły, wyciągam je z garnka. Do bulionu dodaję pokrojone w kosteczkę pomidory, pół pudełeczka passaty, przyprawiam solą, pieprzem i bazylią. Duszę ok 15 min na wolnym ogniu.
Sos zaklepuję śmietaną i dwoma łyżkami mąki.


Świętuj z Lubellą Światowy Dzień Makaronu

5 komentarzy:

  1. Na spaghetti to jak już od dłuższego czasu mam chęć 😋

    OdpowiedzUsuń
  2. super przepis na pewno wypróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam! Uwielbiam sos pomidorwy. Z klopiskami musi być obłędny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pychotka! Bardzo lubię spaghetti. Jest to najlepszy i najszybszy pomysł na obiad.

    OdpowiedzUsuń

Dzięki Wielkie za odwiedziny💖 Spodobał Ci się przepis? Zostaw komentarz 💐A może udostępnisz mój przepis na swoim profilu ?
Było by mi miło, a w ten sposób pomożesz w promowaniu mojego bloga :) :)

Roladka z piersią z kurczaka , pieczarkami serem i papryką 🥰

Witam po ponad rocznej przerwie. Ile się działo , ile pozmieniało w moim życiu . Przez rok i siedem miesięcy mnie tu nie było :( w tym czasi...

Copyright © 2016 Domowa Kuchnia u Mamy , Blogger