września 28, 2017

Pieczone placki ziemniaczane

Pyszne, mięciutkie i chrupiące pieczone placki ziemniaczane . Moim zdaniem, ta wersja jest dużo lepsza niż tradycyjna - smażone na patelni . Najlepiej smakują mi z sosem czosnkowym :)
Składniki: 1 kg ziemniaków 1 cebula 1 jajko 1/2 szklanki mleka 4 łyżki mąki pszennej olej, pieprz, sól Przygotowanie : Cebulę siekam w drobną kostkę i podsmażam na łyżce oleju . Obrane ziemniaki ścieram na tarce na grubych oczkach . Zalewam ziemniaki mlekiem, dodaję cebulę, mąkę, jajko, sól, pieprz i mieszam. Blaszkę do pieczenia wykładam papierem do pieczenia i smaruję lekko olejem . Odlewam wodę z masy ziemniaczanej i nakładam porcjami na blachę. Piekę w temp. 230 stopni przez 15-20 min, następnie wyciągam blachę, obracam placki na drugą stronę i piekę kolejne 15-20 min :)
Smacznego :)

4 komentarze:

  1. a na pewno lżejsze :) super!

    OdpowiedzUsuń
  2. Taaaaak.. to moim zdaniem bardzo dobry pomysł. Uwielbiam placki ziemniaczane ale smarzone na oleju zawsze powodują u mnie wyrzuty sumienia. Te będą znacznie dla mnie lepsze. DZIĘKUJĘ.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja piekę wielki - to są moje smaki ! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Placki ziemniaczane baaardzo kojarzą mi się z dzieciństwem, szkoda, że sama nie mam czasu ich robić. Ale nie wpadłam na to, by je upiec! Świetny pomysł!

    OdpowiedzUsuń

Dzięki Wielkie za odwiedziny💖 Spodobał Ci się przepis? Zostaw komentarz 💐A może udostępnisz mój przepis na swoim profilu ?
Było by mi miło, a w ten sposób pomożesz w promowaniu mojego bloga :) :)

Roladka z piersią z kurczaka , pieczarkami serem i papryką 🥰

Witam po ponad rocznej przerwie. Ile się działo , ile pozmieniało w moim życiu . Przez rok i siedem miesięcy mnie tu nie było :( w tym czasi...

Copyright © 2016 Domowa Kuchnia u Mamy , Blogger